Pozycjonowanie stron Katowice

Pozycjonowanie stron KatowicePozycjonowanie

Pozycjonowanie i SEO, to pojęcia często mylone bądź używane zamiennie. O ile nie jest to błąd skazujący na wieczne potępienie, o tyle stanowi pewne pomieszanie pojęć.

SEO jest bowiem usługą jednorazową przybierającą charakter konfiguracyjno-optymalizacyjny, o tyle pozycjonowanie jest procesem długofalowym, przybierającym charakter analityczno-strategiczny. Polega na długotrwałym i wnikliwym audycie zastosowanych rozwiązań, reagowaniu i wyborze najlepszej strategii. Najlepszej czyli dającej najlepsze efekty w wyszukiwarkach internetowych.
W procesie pozycjonowania używa się specjalnie dedykowanych narzędzi (np. Google Search Console, Google Aanalitics), umożliwiających dogłębną i szczegółową analizę ‘ruchu’ na stronie internetowej, co z kolei pozwala na wyciągnięcie wniosków i ewentualną bieżącą korektę zastosowanych rozwiązań.

Pozycjonowanie może obejmować zarówno metody ‘organiczne’ – wynikające z wszystkich powyższych techniczno-optymalizacyjnych narzędzi i procesów, jak i komercyjne, np. zastosowanie płatnych reklam.

Niezależnie od zastosowanych rozwiązań należy uzbroić się w cierpliwość. Pozycjonowanie jest bowiem procesem długotrwałym, wymagającym żmudnej i konsekwentnej pracy.
Z doświadczenia wynikającego z pracy z Klientami Pozycjonowanie stron Katowice, dobra strategia pozycjonowania daje pierwsze zauważalne efekty w okresie 3-6 miesięcy. Cierpliwość będzie jednak sowicie wynagrodzona. Rozpoznawalność w Internecie w 21. wieku jest motorem napędowym każdego biznesu.

Pozycjonowanie stron Katowice

SEO

PojęPozycjonowanie stron Katowicecie SEO (ang. Search Engine Optimization) w bezpośrednim tłumaczeniu to Optymalizacja Strony dla Wyszukiwarek Internetowych. Definicja jest tutaj bardzo szeroka, jednak najprościej rzecz ujmując, mówimy o szeregu narzędzi oraz podejmowanych działań mających na celu konfigurację Twojej strony internetowej tak, aby była ona widoczna i możliwe łatwo dostępna dla Twoich potencjalnych odbiorców.

Znaczenie SEO można zobrazować na przykładzie sklepu stacjonarnego czy restauracji.  Możesz mieć najlepszy towar czy jedzenie, jednak musisz poinformować Klientów o swoim istnieniu, jak również umożliwić im dotarcie do siebie.

Montujesz zatem widoczny z daleka baner, umieszczasz informacje na bilboardach ze wskazówkami dojazdu, korzystasz z reklamy w mediach itp.

Identyczna sytuacja ma się odnośnie witryny internetowej. Musisz zapewnić jej ‘widoczność’ i rozpoznawalność w Internecie, tak aby potencjalny klient szukający poprzez wyszukiwarkę internetową usług świadczonych przez Ciebie, w wynikach wyszukiwania trafił właśnie na Ciebie, a nie Twoją konkurencję.

W Pozycjonowanie stron Katowice, konfiguracja SEO witryny internetowej zazwyczaj odbywa się na dwóch płaszczyznach:

  • technicznej (UI – User Interface / UX – User Experience)
  • merytorycznej (content – zawartość merytoryczna).

Aspekt techniczny dotyczy wszelkich zagadnień związanych z prawidłowym działaniem witryny, od prawidłowej struktury strony (layout), poprzez optymalizację zdjęć, grafik, elementów interaktywnych oraz szybkości ładowania poszczególnych stron, podstron, sekcji i widżetów, aż po responsywność dla urządzeń mobilnych oraz ułatwienia dostępu dla użytkowników z niepełnosprawnościami (np. osób niewidomych bądź niedowidzących, korzystających z czytników ekranu).

Aspekt merytoryczny dotyczy z kolei treści znajdujących się na Twojej stronie. Każda zindeksowana witryna internetowa jest bowiem analizowana przez boty poszczególnych wyszukiwarek internetowych (tzw. crawling), pod kątem zawartości, jakości i zgodności merytorycznej. Krótko mówiąc, im bardziej wartościowy przekaz – tym większe szanse na dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Bardzo istotną kwestią jest odpowiednie ‘nasycenie’ treści słowami, które mogą być użyte przez użytkowników w zapytaniach do wyszukiwarek (key words, key phrases), jak również odpowiednio sformułowanie tytuły i opisy stron oraz podstron (meta-title, meta-tagi).

Ważny aspekt stanowi również linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne (internal links oraz external links), świadczące zarówno o przejrzystej strukturze witryny, jak również wysokiej jakości zamieszczonej treści.

Powyższe narzędzia i metody, stanowią jedynie absolutną bazę SEO. Wszystkie możliwości i metody są na tyle rozbudowane, że nie sposób ich po krótce zaprezentować bez konieczności zagłębiania się w skomplikowane, mocno techniczne aspekty. Zostaw to mnie – Pozycjonowanie stron Katowice 🙂 .